10 Ocak 2017 Salı

USS Boarfish (SS-327) ya da TCG Sakarya (S-332)

USS Boarfish (SS-327) ya da TCG Sakarya (S-332)

USS Boarfish Eylül 1944’te hizmete alınmış Balao Sıfını denizaltıdır. İlk eğitim seferlerini New England ve Karayip Denizi’nde gerçekleştirdikten sonra 2 Aralık 1944’te Pearl Harbor’a eğitimini tamamlamak için gelmiş ve ay sonunda da ilk devriyesine çıkmıştır. Binbaşı Royce Lawrence Gross komutasındaki denizaltı, ilk olarak 31 Ocak 1945 saat 05:51’de Güney Çin Denizi bölgesinde (14-56N,109-00E) Japon tankeri Enki Maru’yu (6,968 GRT)1 batırmış ve Japon askeri kargo gemisi Daietsu Maru'nun (6,890 GRT)2 batırılmasına eşlik etmiştir. Daha sonra üç devriyeye daha çıkan gemi başka bir muharebe görmeden bakım onarım için gittiği Filipin Adaları’ndaki Subic Koyu’ndayken savaş sona ermiştir. Şubat 1946’da Pasifik bölgesinden kaydırılarak San Diego’da eğitim egzersizlerine katılma görevlerinde bulunmuştur. 1947’de Tümamiral Allan Rockwell McCann komutasındaki Task Group 17.3’te sancak gemisi olarak buz altında sonar sistemleri test etme amacıyla Bering Boğazı’nda kutup buz örtüsü altından geçmiştir. Marshall Yardımları çerçevesinde 15 Kasım 1947'de Türk Donanması’na devredilmiştir. 23 Mayıs 1948’de hizmete alınmadan önce Gölcük Tersanesi’nde GUPPY I (Greater Underwater Propulsion Power) iç modifikasyonları yapılmıştır.  23 Ağustos 1948’de resmi olarak hizmete başlamıştır. TCG Sakarya (S-332) adı verilen denizaltının 1953’te Pennsylvania’daki Philadephia Tersanesi’nde şnorkel modifikasyonu tamamlanmıştır. 1972’ye kadar Türk bayrağı taşıyan denizaltı 1 Ocak 1974’te hurdaya çıkarılması için tekrar ABD’ye dönmüştür. 


USS Boarfish

Sınıfı: Balao sınıfı denizaltı
Üretici: Electric Boat Company
Kızağa Konması: 12 Ağustos 1943
Suya İndirilmesi: 21 Mayıs 1944
Görev Başlangıcı: 23 Eylül 1944
Taşırma suyu: 1,550 ton standart, 2,463 ton sualtı
Uzunluk: 312 feet
En: 27 feet
Çizme: 17 feet
Tahrik: 4x General Motors Model 16-278A V16 dizel motor (5,400shp), 4x General Electric elektrik motoru   (2,740shp), 2x 126-hücre Sargo batarya, 2x pervane
Yakıt: 118,000gal mazot
Hız: 20 knot
Menzil: Satıhta 10 knot ile 11,000nm, sualtında 2 knot ile 48 saat
Mürettebat: 80
Teçhizat: 6x 533mm baş torpido tüpü, 4x 533mm kıç torpido tüpü, 24 torpido, 1x 127mm 25cal güverte topu, 1x 50mm Bofors uçaksavar
Sualtı Hızı: 8.75 knot


1 Enki Maru: 7,000 ton mazot, 1,600 ton ham kauçuk, kalay ve diğer malzemeler ile 21 mürettebat.

2 Daietsu Maru: 8,000 ton mazot, 570 ton kalay ve 1,200 ton kauçukla batmamak için karaya oturmuş, 2 refakatçi asker ve 7 mürettebat ölmüştür. Daha sonra enkaz bombalanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder